« Scripturi fierbinti | Main | IMDB – Internet Movie Data Base »
SEO si rezultate pentru Town Portal
By Zoom | May 21, 2008
***** Atentie, aici ma laud. Daca nu va intereseaza SEO, clasamentele Google, sau moduri de a iti imbunatati performantele in topuri, treceti mai departe.
***** Dupa lupte seculare, am reusit sa aduc si sa mentin blogul pe prima pagina din google search pentru cautarea “town portal”, fiind chiar pe primul loc la “townportal”. Acum pot sa scriu linistit despre asta, dupa ce am probat ca se poate.
***** Ce inseamna SEO?
* Search Engine Optimization, sau daca traducem ce inseamna asta pe romaneste, “optimizarea unui site pentru motorele de cautare”. Daca e sa fim si mai traditionali, procesul asta poate fi explicat si astfel: Nenea Vasile cauta sosete pe Internet. El introduce cuvantul respectiv (sosete) in motorul de cautare, care ii da o lista cu rezultate, asezate in functie de relevanta si alte criterii. Nenea Vasile va vizita primele siteuri clasate, nebagandu-le in seama pe cele de la sfarsitul listei.
***** De ce SEO?
* Ca sa fii cat mai in fata pe motoarele de cautare. E simplu. Cu cat esti mai in fata, cu atat ai posibilitatea sa atragi mai multi vizitatori. (De genul lui Vasile)
***** De unde afla motoarele de cautare de siteul tau?
* Teoretic, afla singure, urmand linkuri catre siteul tau. Ele intra apoi, se uita sa vada ce continut ai, apoi te indexeaza. Procesul asta se numeste crawling. Practic, nu se intampla chiar asa. Cel mai indicat e sa te inscrii manual in bazele de date folosite de motoare daca vrei sa te asiguri ca se va face crawl pe siteul tau, iar daca vrei sa te asiguri ca esti “bine vazut”, te apuci si le dai o mana de ajutor, folosind sitemaps.
***** Care sunt cele mai populare motoare?
* Cel mai cunoscut e Google, apoi vin tare din spate Yahoo si MSN. Mai sunt o mana de motoare medii ca performante, apoi un adevarat puhoi de ciurucuri.
***** Cum incepi?
* Raspunsul clasic ar fi urmatorul: “Te gandesti bine ce afacere vrei sa faci, si cauti un nume atragator, urmand apoi sa ii faci optimizarea”. Ce am facut eu? Am luat un nume care mi-a placut si care nu prea avea legatura cu blogurile.
***** Cum alegi numele?
* Se mai recomanda si alegerea unui nume cu putini “contracandidati”, de preferinta un cuvant in limba in care scrii. E mai usor sa fii pestele mare intr-un lac, decat intr-un ocean. Eu n-am facut asta, ci am ales 2 cuvinte foarte cautate in engleza: “town” are peste 600 milioane de rezultate, iar “portal” are aproximativ 700 de milioane, in vreme ce cuvantul “blog” are aproape 3 miliarde.
***** Ce am reusit sa fac in 2 luni?
Locul 1 pe web din 55.000 de rezultate afisate in urma cautarii pe Google a cuvantului cheie “townportal”.
Locul 2 pe web la cautarea “town portal” din 1.400.000 rezultate.
Locul 3 pe web la cautarea “portal blog” din 8.500.000 rezultate
Locul 10 pe web la cautarea “town blog” din 13.200.000 rezultate
***** Bineinteles, conteaza si ordinea in care sunt introduse cuvintele cautate:
Locul 20 pe web la “portal town” din 1.000.000 rezultate
Locul 3 pe web la “blog town” din 13.900.000 rezultate
***** Daca e sa restrictionam cautarea, aratand numai rezultatele de pe paginile .ro:
Locul 1 la cautarea “town portal” din 7.900 rezultate.
Locul 1 la cautarea “townportal” din 500 rezultate.
Locul 2 la cautarea “portal blog” din 1.430.000 rezultate.
Locul 2 la cautarea “town blog” din 11.000 rezultate.
Locul 3 la cautarea “portal town” din 57.200 rezultate.
Locul 1 la cautarea “blog town” din 11.100 rezultate.
* “townportal” e “town portal” scris gresit, dar in adresa nu poti avea spatii. Oricum, nu toata lumea stie forma corecta, asa ca sunt destule rezultate si pentru forma asta…
***** De ce s-a vazut rezultatul atat de repede?
* Avantajul meu a fost ca am citit mult despre SEO si ca atunci cand am facut blogul eram constient de importata acestuia si de lucrurile pe care trebuie sa le fac pentru o clasare buna in Google.
***** Cum am facut proba?
* Dupa ce am pornit in cursa, am lasat sa treaca o luna pana am facut prima verificare. Apoi am dat din coada cand am vazut ca eram pe locul 10 din peste 6 milioane rezultate. Intre timp, am facut inca o proba. Nu am mai pus continut timp de cateva zile. Cand am cautat din nou, nu eram nici macar in primii 50 pe web. Iar numarul rezultatelor varia si el de la zi la zi, intre 1 milion si 8 milioane.
***** Ce e cu variatile astea?
* Google isi schimba mereu clasamentele. Unele pagini sunt scoase, altele sunt adaugate. Uneori se mai intampla sa aiba si ei probleme cu bazele lor de date, alteori pica servere, … nu e mereu lapte si miere.
***** Cum ajungi “in fata”?
– Ai foarte mare grija cum iti ordonezi siteul. Titluri, descrieri, keywords, meta, slugs… si inca multe altele. Pune mana si citeste pana inveti cu ce se mananca toate astea. Alta solutie nu ai. Daca e sa vorbim de bloguri, instalezi pluginuri de search engine optimization care sa te ajute, ai grija de structura paginilor si a posturilor;
– Cu CSS si html fara erori; M-am chinuit mult pana sa obtin asta si nu o puteam face fara ajutor de la cunoscatori (Yoshi si Goja). La bloguri e si mai problematic, pentru ca unele pluginuri sunt prost facute si iti strica socotelile;
– Cu rabdare si cu mult continut necopiat.
***** Ce trebuie sa faci sa te mentii “in top”?
* Sa scrii des (de preferat lucruri originale si relevante) si sa te asiguri ca te tii de cele de mai sus.
***** De ce textul asta e asemanator cu unul dintr-o carte motivationala de genul “da, poti si tu sa faci asta daca iti propui si urmezi regulile?”
* Pentru ca imi place sa fiu auto-ironic.
***** De ce nu scriu decat putine lucruri concrete?
* Pentru ca deja m-am intins mai mult decat ma gandeam cu postul asta, in care vroiam doar sa ma laud. Pentru ca planuiesc sa fac un post mai concis si mai putin “la misto”. Dar in principal pentru ca SEO-ul nu se poate preda, ci se invata. Eventual o sa pun (sau o sa traduc) pe blog (in viitor) niste carti despre asta. O sa construiesc si o colectie de linkuri utile. Dar nu acum.
***** De ce repet pe parcursul postului asta “motoare”, “milioane”, “optimizare”, “SEO”, “town”, “portal”, “blog”, “rezultate”, “siteul”, “pentru”, “locul”?
* Simplu, pentru ca ajuta la SEO, desi il face pe utilizatorul obisnuit sa creada ca ai un vocabular redus. De obicei incerc sa nu ma repet, dar in postul asta imi permit, pentru ca e vorba de cifre, stats, si nu in cele din urma, optimizare.
😛 Hai, repetati dupa mine: “optimizaaaare”.
***** Si ca sa nu fie postul lipsit de o componenta utila:
Recomand utilizatorilor de wordpress pluginul all-in-one-seo.
* Dupa ce deschideti arhiva respectiva, o sa gasiti acolo un fisier text care va explica despre ce e vorba.
Am adaugat capturi aici. Dar, dupa cum am scris mai sus, momentan pluginul meu pentru managementul pozelor e cu nabadai.
Subiecte: Blog, SEO | 4 Comments »
May 21st, 2008 at 11:56 pm
[…] precis pentru postul de aici. *[Show as slideshow] Loc Town Portal dupa SEO. Loc Town Portal dupa SEO. Loc Town […]
June 30th, 2008 at 1:09 pm
Ia caut? “lovingvama”, sau “Vlady”, sau “Vlad Ila?”, sau “Vlad Ilas”… sunt un mare maestru SEO :))
Nu, glumesc, am ajuns din întâmplare. Tot ce folosesc sunt sitemap-urile, pentru c? eu nu vreau vizitatori din Google. Nu-mi plac, sunt urâ?i. 🙂
June 30th, 2008 at 1:26 pm
Ei, poate sunt si unii frumosi. Sau frumoase… De ce sa incurajam discriminarea?
Oricum, SEO nu inseamna tot felul de artificii, ci mai degraba continut de calitate si relevant pentru subiectul articolului (sau nisei blogului).
De unde deducem ca esti cel mai relevant tip de pe net pentru “Vam?” 😛
Ia cauta “corupator de minori” si “Alex Sima”… De unde putem trage si alte concluzii memorabile. 😀
PS: Ti-am raspuns la mesajul ala de pe gmail de mi l-ai dat mai demult, da’ n-ai mai zis nimicuta pe urma. L-ai primit sau s-a ratacit pe drum?
July 30th, 2008 at 6:17 pm
ia cauta dizertatie master multimedia nota 10 😛 asta e cea mai buna dovada de seo 😛