Ultimele articole

Comentarii recente

Categorii Google

Categorii

Validari


« | Pagina principala | »

Post post-criza si ante-apocaliptic despre publicitatea online in 2009

Scris de Alex Sima | 23, 02, 2009

***** Am vazut cateva reclame noi pe AdSense si le-am blocat cu lehamite, cum se intampla mereu cand e vorba de tampenii cu care deja m-am obisnuit, dar peste care nu pot sa trec. Si m-am gandit ca nu ar trebui totusi sa ma mir de stadiul in care se afla publicitatea online la nivel mic, din moment ce in locurile cu aer rarefiat situatia e deplorabila.

***** Da, stiu, e multa “vorbarie” care trateaza subiectul, si nu numai in perioada asta, ci mai tot timpul. Toti arata cu un deget acuzator inspre vecini, in timp ce cu cealalta mana tin la spate carnetelul in care si-au notat planurile copiate parca din Pinky and the Brain. Insa asa cum se intampla mai mereu pe meleagurile noastre mult-iubite, cand alegi sa fii pompier intr-o tara ignifuga, ajungi sa astepti cu interes chiar si un fum fara foc.

***** Daca va intereseaza categoriile presa – online – publicitate, iata ultimele fumuri:
***** Dragos Manac (HotNews) urecheaza Realitatea si Dragos Stanca raspunde. Vali Petcu (aka Zoso), se ia de HotNews, Realitatea si Adevarul pe CapsLock, blogul pe care posteaza impreuna cu Bobby Voicu. Mihai Seceleanu (InternetCorp – 9AM) se ia de Orlando Nicoara (MediaPro Interactiv) lovind in Petcu. Orlando se apara.

***** Si exemplele pot continua, dar ce rost are… In loc sa colaboreze si sa puna la punct un cod de practici pe care sa-l respecte cu totii, lasand competenta sa vorbeasca, oamenii prefera sa-si dea drumul la frustrari, invidii, ranchiuni si sa se loveasca reciproc. Si daca nu cunoasteti numele de mai sus, de ce mama naibii mai cititi articolul asta? Puneti mana si documentati-va.

***** Da, e “ok” sa atragi atentia, atat a celor implicati cat si a spectatorilor, atunci cand se intampla vreo magarie. Dar nu mai e “ok” sa o faci fara sa incerci macar sa gasesti solutii, pe care sa fii pregatit sa le aplici impreuna cu cei pe care nu-i suporti, cu cei pe care-i critici de fiecare data cand ai ocazia.

***** Eu si multi altii ca mine, independenti, nelegati de o anume companie si nefiind practic la nivel de conducere, ne putem da cu parerea in fel si chip, ne putem balacari reciproc cat incape. Nu zic nici pe departe ca ar fi bine, dar asta nu afecteaza pe nimeni. Insa cand se comporta ca niste pusti condusi de hormoni oameni care ar trebui (teoretic) sa reprezinte siteuri si institutii care ofera servicii pentru milioane de oameni invartind milioane de dolari, … daca as fi metrosexual as spune ca ma ia cu lesin.

***** Ce pot sa zic in plus eu privind din interiorul sistemului? Ca nimeni nu e curat la nivel mare, nu numai in “onlineul romanesc”, ci peste tot in lume. Ca e plin de metode dubioase aplicate cu dare de mana, ca e plin de incompetenti. Ca si aici, ca in televiziune, se incearca realizarea traficului prin orice mijloace avute la dispozitie. Aratati-mi orice site cu peste 100.000 de vizitatori pe luna si va arat cel putin 3 feluri prin care “pacatuieste”.

***** Ce pot sa spun din postura de visator? Ca mi-as dori ca Hotnews sa nu mai bage reclame intruzive, mai ales dupa ce am vorbit saptamana trecuta cu Cristian Pantazi si mi-a povestit ca s-a chinuit sa elimine fenomenul asta. As vrea ca bannerele 9AM si EJobs care-mi apar si mie pe site sa nu mai fie atat de stupide, colorate strident, cu sagetele si scris cu majuscule care ne indeamna ca pe retardati, “CLICK AICI”. Or sa ma faca sa le blochez, in cele din urma. Aviz domnului Seceleanu. Am mai zis cumva reclama intruziva? De Spam, atat in mail cat si pentru motoarele de cautare, mai are rost sa aduc vorba, din moment ce mai are un pic si devine sport national? Nu va mai dau exemple, deschideti linkurile de mai sus.

***** As vrea, in cele din urma, daca e posibil, ca domnii si domnitele cu putere de decizie sa nu se mai ia la p…alme pe internet, ca serveste de exemplu prost. Iar in ceea ce priveste continutul, draga Mos Craciun, nu mai spun nimic.

***** Poate in felul asta si micul intreprinzator roman, care alege sa-si faca publicitate pe net, va mai evolua putin de la stadiul de:
– “Daca crezi ca ai calitati” (escrocherii online) si “Chat pentru singuri” (analfabeti notorii);
– “Video web 4000$” si “50$ zilnic care iti ea doar 5 min” (Mai e nevoie de comentarii?);

***** Si daca nu ma intrec cu gluma, indraznesc sa sper ca siteurile mari vor invata cum sa-si “managerieze” conturile AdSense, blocand idioteniile si escrocheriile, ca nu e greu deloc.

***** Stiu ca e greu Mosule, ca sunt o groaza de romani care vor sa faca bani pe net, plus ca nu e sezonul, dar daca tu nu ma rezolvi, o sa fiu nevoit sa apelez la Iepurasul de Paste si tot anul care vine sa scriu posturi defaimatoare despre tine. Ei, ce zici? Batem palma?

renne

Subiecte: Analfabeti, Bloguri, Ganduri, Media, Siteuri | 1 Comentariu »

Un raspuns la “Post post-criza si ante-apocaliptic despre publicitatea online in 2009”

  1. 20bet Says:
    26, 09, 2023 la 3:39 am

    Your article gave me a lot of inspiration, I hope you can explain your point of view in more detail, because I have some doubts, thank you. 20bet

Comentarii

căutare personalizată