« Call of Juarez Bound in Blood | Main | Dead Space »
Usurel, de vara: Evony si FarCry 2
Articol postat de Zoom | 13. 08. 2009
Nici nu stiu cum am ajuns sa-mi fac iar cont intr-un joc de browser, cert e ca odata ajuns acolo am fost absolut incantat de felul in care se prezenta jocul. Dupa aproape 3 saptamani, aflu, pentru a nu stiu cata oara, ca nu ar trebui sa judecam dupa aparente. Evony e in stadiul actual o porcarie.
In primul rand, la inceput esti prea uimit de joc ca sa stai sa-l analizezi in profunzime. In al doilea rand, ai prea putine de facut ca sa apara multitudinea de buguri. Evony e un joc asemanator Trivian si Triburile. Ai un satuc pe care trebuie sa-l cresti mare, mare. Cand ai in spatele tau o cetate si trupe suficiente, poti incepe sa te extinzi.
Aici intervine primul aspect negativ. Al doilea sat il cuceresti usor. Incepand de la al treilea incolo, ai nevoie de anumite medalii. Care au o sansa sa-ti pice la atacuri in felul urmator: La fiecare 100 de atacuri pe server, al 100-lea jucator care a facut atacul are “sansa” sa gaseasca ceva. Nu se stie ce. Poate fi o medalie, poate fi un item stupid. Si cum pe server sunt cateva sute de mii de jucatori… Ei, si asta e pentru o medalie. Ca sa avansezi ai nevoie de vreo 25, din diferite tipuri. Pentru fiecare nivel.
Si aici intervine smecheria. Poti cumpara medaliile respective pentru cativa zeci de dolari. Practic, se duce de rapa toata povestea cu sanse egale. Cine baga bani poate nu numai sa cumpere medalii si diverse iteme, ci si armata. E imposibil sa castigi impotriva cuiva care a platit, decat in cazul in care se unesc alti 10 jucatori impotriva lui, si poate nici atunci.
De parca asta nu ar fi de ajuns, sistemul de lupta e unul dintre cele mai proaste pe care le-am intalnit in astfel de jocuri. In functie de upgrades poti sa pierzi mai multa armata, ceea ce e stupid. Daca alegi sa faci upgrade la viteza trupelor de atac la distanta, acestea vor merge mai repede nu numai pe harta, ci si in batalie. Si sfidand orice logica, in loc sa atace de la distanta, fara sa inainteze, vor marsalui in raza unitatilor inamice care vor trage primele. Asta e doar un exemplu. Sunt nenumarate. Cel care m-a facut insa sa renunt la joc a fost faptul ca unitatile care sunt descrise ca ar ataca doar anumiti inamici ataca orice.
In aparare, cu 12000 de turnuri de aparare, vreo 50.000 de arcasi si mii de alte trupe cu atac la distanta, am pierdut mai multa armata impotriva unui jucator cu mai putine upgradeuri si care a atacat cu 5000 de luptatori, trupele de baza, cu atac melee. Care-i faza? AI-ul e ZERO, si nici nu poti da anumite comenzi trupelor pentru a urma anumite linii in lupta, cum ar fi tinerea unitatilor ranged in spate. Pe de alta parte, atacand la randul meu cu 6000 mii de baliste vreo 3000 de turnuri, le-am pierdut pe toate si am omorat doar 500 de turnuri. De ce? Nu se stie. Uneori mai sunt si lupte total ilogice. Asa ceva nu ar fi trebuit sa se intample. Balistele aveau raza dubla, turnurile sunt statice. In mod normal, la fiecare atac doar cu 400 de baliste poti omori fara sa pierzi nimic aproximativ 650 de turnuri plus armata de suport.
In concluzie, inca un joc de care cred ca e cel mai bine sa va feriti daca nu vreti sa va faceti nervi de pomana.
Dupa cateva zile de post, am instalat FarCry 2. Pe scurt: Grafica e de nota 10. Game-playul e mediocru. Povestea e… zero. Dupa cateva zeci de ore de misiuni repetitive pana peste poate m-am plictisit mai rau decat atunci cand nu ma jucam. Sistemul de salvare e stupid de-a dreptul, similar cu cel din Left 4 Dead.
Ajuns aici, imi doresc sa vad si eu un joc bine facut in toate aspectele. Unul singur nu e de ajuns ca sa-l salveze. O idee buna pusa in practica in mod stupid e ca si inexistenta. S-au dus vremurile unui Heroes 2, unui Loom, la naiba, pana si Mario avea o poveste mai atractiva decat multe din jocurile “de top” din ziua de azi.
Subiecte: Despre jocuri, Reviews | Nici un comentariu »